måndag 28 juni 2010

Midsommar fortsättning


Då jag är mitt emellan två mobila bredband kunde jag inte koppla upp mig på ön. Jag har bytt från 3:s mobila bredband till Telenors. 3:s mobila bredband kostar 99 kronor men då är det inte fri surfning utan räkningen brukar hamna på 330 kronor. Nu har vi bytt till Telenors mobila bredband med fri surfning 199 kronor i månaden och det är snabbare upp till 5Mbit och det ingår en router så upp till 4 kan surfa samtidigt. Jag skall hämta den idag det skall bli så spännande.
Men det jag ville komma till är att p.g.a att jag inte var uppkopplad under midsommarhelgen och det hände så mycket hela tiden och Lilla H har tagit jättemycket kort. Så vill jag berätta lite mer om helgen som gick.
Lilla H ute och paddlar på surfingbrädan
Här stod våran redskapsbod förut. Maken skall bygga ett gästhus på 30 kvm i höst och nästa vår. Han har en egen ritning som är riktigt häftig. Till vänster i bild ser man en syrenhäck den skall på sikt tas ned och vi kommer att bygga ett nytt däck vid vattnet. I bakgrunden ser man grannarnas bastu/relax hus.
Lilla H tog bild på de här söta små liven.
Lilla H:s solnedgång från bryggan

Nu skall jag ut och klippa gräset:
Maken : 3
Jag : 8

Barnen har sovit över hos kompisar. O har sovit i sin kompis sommarhus med obegränsat med vattenskidor, motorbåtar ..... Lilla H sover över hos en kompis som bor nära en badstrand så de får fortsätta bada, snart får de väl simhud mellan tårna.


Inga kommentarer: