söndag 5 februari 2017

Läge för broddar

Broddar is da shit.
Löpningen blir så mycket tryggare och roligare vid isigt väglag
när jag knäpper på mig broddarna.
För att träningen skall kännas överkomlig gäller det (i alla fall för mig)
att ha rätt utrustning.
För joggning nu på vinter kör jag lager på lager med bomull innerst. 
Andra lagret är en tröja med dragkedja i halsen som jag
fick för många år sedan i födelsepresent av mina syskon.  Den är avsedd som "second layer" och av märket Extreme Edition, den värmer och transporterar ut fukt.
Ovanpå det en kroppsnära väst och ytterst en träningsjacka. En tunn skidmössa och ett par skidhandskar fullbordar outfitten för vinterlöpning.

Efter passet i Hannas studio med perfekta ljuset för fotografering.
Byxor Craft, väst nike, vita tröjan Extreme Edition

Mina skidbyxor Craft för längdåkning som är lite varmare än vanliga tights.
Vindskyddat tyg på framsidan är ett plus.
Visst skulle jag mycket hellre åka längdåkning än att jogga just nu
men tyvärr saknas snön här i Västerås.
Men snart åker vi till fjällen då blir det både längd och utför längtar, längtar.
Nu skall jag jobba lite här hemma, det blev visst en jobbhelg men det är OK
ibland.

Inga kommentarer: