tisdag 31 januari 2017

Vegetariskt

Det blir vegetariskt när dottern får bestämma.
Idag skickade hon ett recept till mig på jobbet så
jag kunde handla ingredienserna på väg hem.
Att laga mat tillsammans 
är så mycket roligare.

Här är ingredienserna.
1 aubergine
1 rödlök
3 msk olivolja
1 vitlöksklyfta
1 tsk strösocker
salt och peppar
400 g konserverade tomater
2 dl vatten
1 grönsaksbuljongtärning
410 g kokta stora vita bönor
1/2 kruka persilja
1/2 kruka timjan
2 förp färsk pasta, gärna tagliolini (à 250 g) 

Min vackra kökshjälp
 Skär auberginen i tärningar, ca 2 x 2 cm. Skala och skär löken i klyftor.
Stek aubergine och lök i olivoljan i en stekpanna, gärna teflon. Krydda med pressad vitlök, socker, salt och peppar. Tillsätt tomater, vatten och buljongtärning. Låt puttra ca 5 minuter.
Skölj bönorna och låt dem rinna av. Rör ner dem och låt det bli varmt.
Grovhacka persiljan, repa och hacka timjanen.
Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen.
Blanda pastan med auberginefräset och örterna och servera.


Och så toppa med lite persilja.
Nu skall jag snart köra ett bålpass med min PT.

Inga kommentarer: