söndag 20 november 2016

Stjärnor på plats

I är utnyttjar jag lampkontakterna i vårt stora
fönsterparti i vardagsrummet.
Köpte 3 nya lampkontakter plus lamphållare och monterade ihop
specialanpassade stjärnkontakter.
Och så köpte jag 3 nya pappstjärnor på Clas Ohlsson.
Diodlampor med ett behagligt gult sken och Voila, 
Jag är jättenöjd, nu börjar julstämningen smyga på. I eftermiddag
blir det en promenad ner till skyltsöndag med tillhörande fyrverkeri.

Nu är alla 8 stolarna omklädda, det fattas bara lite möbelspik på ryggstöden.
Jag är mycket nöjd med resultatet och den gröna färgen.

Stolarna ropade jag in på Bukowskis för 2 år sedan.
Det skulle kosta 8000 att klä om dem. Nu har det kostat mig 900 för verktyg, sadelspännare, nubb-borttagare, stiftapparat. Sedan räknar jag inte ut hur mycket tid jag lagt ner, ca 2 timmar per stol.
Jag kommer att göra ett eget inlägg om hur jag gick tillväga då jag
klädde om stolarna. 
Och Molly ville vara med på bild.

Just nu sitter jag framför Vinterstudion fast jag borde 
ta hand om stryk korgen :-)
Kanske blir det lite bakning is eftermiddag, vem vet lite lussekatter kanske.


Inga kommentarer: