söndag 6 november 2016

Kallt

Här eldas det i öppna spisen elementen går på högvarv och
jag har tjocka strumpor på fötterna. Vårt hus från 1959
kan bli lite kallt särskilt på golven på bottenvåningen. 
i vårt förra hus hade vi golvvärme, jag kan sakna
det ibland.
Igår vintertäckte vi båten, jag längtar redan 
till april då den åker i plurret igen.
Annars har vi fixat med badrummet, listat runt dörrar,
hängt upp speglar och målat.
 Städat upp efter hantverkarna, de har ju använt ett sovrum som lager och verktygsrum.
Tagit bort täckpappen, 8 veckor med täckpapp det räcker bra......

Nu fattas det lite i badrummet som handukshängare, 
hyllor i duschen för schampo och balsam och lite annat smått och gott. 
Golvvärmen i badrummet får vi inte sätta på förrän om 3 veckor längtar dit.
Badkaret har inte blivit invigt än men jag planerar 
en spakväll imorgon kväll.


Och omklädning av mina 8 teakstolar 
fortsätter. Nu blir de gröna istället för svarta.


Nu har vi söndagsstämning i huset med tända ljus
och en sprakande brasa. Softar med dottern och Molly där borta i soffan hon ser 
på Game of Thrones och jag bloggar.




Inga kommentarer: