söndag 28 mars 2010

Omg wzup m8? ;D

Har ni svårt att förstå era ungdomar. Här kommer en lista på förkortningar som ofta används på MSN och SMS.

OMG - Oh my good
Wtf - What the fu*k
Iaf - I alla fall
Isf - I så fall
Lol - Laugh out loud
Asg - Asgarvar
Lr - Eller
Brb - Be right back
Fsf - For fu*ks sake
Ftw - For the win
K - Okey
Sj - Själv
Y - Yes
Rofl - Rolling on the floor laughing
Roflmao - Rolling on the floor laughing my ass off
Afk - Away from the keyboard
Gr8 - Great
M8 - Mate
Ty - Thank you
Wzup - What's up
Irl - In real life
Mkt - Mycket
Cul8r - See you later
Ppl - People
Iow - In other words
Oic - Oh I see
J/k - Just kidding
Wb - Welcome back
Hth - Hope this helps
U - You
Btw - By the way
Asap - As soon as possible
Ilu - I love you
Cya - See you
Imo - In my opinion
Afaik -As far as I know
Gal - Get a real life
:-) - Glad, positiv
:-( -Sur negative
;-) - Flirtig, skämtsam
:-/ - Tveksam
XD - Skrattar

Hoppas det kan hjälpa dig i din kommunikation med tonåringen ;-)

2 kommentarer:

S o F sa...

Hej "tant" Åsa! :)

Tittar bara in och tackar för besök hos mig och vänliga ord om min blogg.

Önskar dig en fin vecka!

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Åsa,

Hahaha blir så full i skratt när jag läser "det nya språket"! Tack för din lista. Jag har fullt sjå att hänga med ska erkännas! Bra, nu vet jag lite mer iaf ;)

Ha en skön påskvecka,
Sanna