söndag 14 mars 2010

Ny dörr i stugan

Både jag och maken vaknade klockan 6.30 en söndags morgon börjar vi bli gamla?


Spännde på oss skidorna och tog en tur till stugan i strålande mars väder. Igår satte min händige man in den nya dörren idag satte vi in lås och handtag samt började med snickerierna. Hoppas isen håller nästa helg så vi kan göra det klart. Och installera makens födelsedagspresent som han får på onsdag när han fyller år.





Innanför dörren skall jag ha en matta som heter ribban i brunt.





Behöver ej kantas...Bara att klippa till och lägga på plats. Främst för inomhusbruk.





Sedan skall jag tillverka vita hyllor till höger om dörren när man kommer in. Den översta hyllan hatthyllan skall ha snygga krokar under där man kan hänga av sig. Sedan skall jag ha två en hylla för skor och under den skall jag köpa några snygga korgar i naturmaterial jag tror det kommer att bli jättebra.

Vi satt på förstutrappen och åt medhavd frukost och tittade på rådjuren som sprang över isen, en fantastisk dag. Skidturen hem gav känslan av norsk påsk på fjället solen i ansiktet vinden i ryggen, mmmm......
När vi kom hem åt vi brunch med tonåringen som precis hade vaknat. Dottern sov över hos en kompis.

2 kommentarer:

Sanna - My Blueberry House sa...

Hej Åsa,

Fin stuga ni har och vilken fantastisk utsikt!

Ha en bra dag,
Sanna

Anonym sa...

Hej, jättefina krokar! Vart köpte du dem? //Tomas