fredag 7 oktober 2016

Sista stughelgen?

Och så tog jag återigen en ledig fredag.
Jag skulle få besök av Anticimex ute vid sommarhuset
för att lägga ut musgift inför vintersäsongen. 
Så då bestämde jag mig för att ta ledigt hela dagen.
Sonen var så snäll att han körde mig till båten igår kväll.
Jag och Molly fick en härlig höstkväll i stugan
med brasa och tända ljus, medan vinden ven ute på fjärden.


 Så idag var jag upp vid sjutiden.
Solen var på väg upp över Ridön.

När Molly och jag kom tillbaka efter morgonpromenaden
hade solen kommit upp.

In med Båten över ganska höga vågor för
att hämta upp mannen från Anticimex som förövrigt var 
väldigt trevlig. Vi får gratis support från Anticimex 
via vårt försäkringsbolag, bra service tycker jag.

När allt råttgift var utlagt och 
mannen från Anticimex var tillbaka på
torra land var det dags för en lång 
mysig frukost. Höstsolen lyste in på vårt vita och
ljusblåa kök som jag blev så nöjd med efter make over 
i våras.
Och ja, jag glömde kameran, bilderna tagna med min
mobil.

Dottern som tränar mycket behöver 
lite nya träningskläder. Hon hittade de här snygga 
kläderna på Nike Stores hemsida. Jag tror minsann jag också behöver 
lite nytt.

Nike Pro Hyperwarm, huvjacka.

Nike Pro Hyperwarm tights, yes det får bli lite nya träningskläder
tror jag.
Nu är det snart dags att lämna stugvärmen för lite
plantering av lökar och krattning av gräsmattan i blåsten.
Det blåser säkert 12-13 m/s i byarna och Nordlig vind dessutom.

Inga kommentarer: