lördag 24 september 2016

Sakta ner

Att vara i sommarhuset är att sakta ner.
Här är så tyst och stilla, rofyllt.
Inga ljud förutom änderna som pratar lite och en 
och annan fiskmås som skriker.
Också utsikten över fjärden fungerar som en slags stress-terapi.
Det innebär inte att jag inte har lite projekt
ändå.

Tomt på bryggdäck

Tomt på Andersdäcket

Tomt i Bersån, som jag har en liten plan för nästa år....

Men här är det fullt.
Japp idag har jag plockat in utemöblerna, lite trist tycker jag att det är ändå
fast vi haft den bästa sommaren.
Jag tror dock inte att Mr Anders 
är helt nöjd med stuvningen, LOL.

Men var skall man mysa nu då man inte kan sitta vara ute längre?
Inne i gamstugan kan man mysa med sprakande brasa, rosevin, 
tända ljus, grillad entrecote och rotfruktsgratäng köpt i delikatessdisken
mums.

Tända fotogenlampor höjer också mysfaktorn några snäpp.

Nej nu blir det en liten promenad med Molly.

Inga kommentarer: