tisdag 14 juni 2016

90 årskalas

Vi har firat min systers 50 årsdag och barnens tvillingkusiner som fyller 20 år. 

50+20+20=90

Min syster bor i Budapest så det blev en 
minisemester för familjen. Och att få resa med barnen är det bästa jag vet.
Födelsedagskalaset firades i 2 dagar.
På fredag kväll var det gardenparty i min systers fantastiska
lilla slott. Inhyrda kockar stod ute på terrassen och 
tillagade underbar grillmat med ungerska specialiteter som korvar och goda ostar.

På lördag blev det en guidning av Budapest per Buss
på förmiddagen med fantastisk lunch i det vackra vädret.

På kvällen fraktades vi med Buss till en vingård utanför Budapest 
där vi fick en omvisning på gården samt en födelsedagsmiddag
med många fina tal och goda viner.
  
Utanför vingården

Vinsmakning

Och tänk en bild på mig som jag är nöjd med.

Extra kul är att få träffa tjocka släkten det händer inte
allt för ofta. Här min snygga mamma och Lilla H på Slottet.

Del 2 av detta fantastiska 90 års-kalas kommer med mer bilder.
Tack lilla syster plus Svåger för ett fantastiskt arrangemang, en upplevelse man kommer att bära med sig framöver.

Inga kommentarer: