söndag 28 februari 2016

Rotting

Så sitter vi här i soffan, Molly och Jag.
Resten av fmiljen plus pojkvän drog iväg till snön
för lite skidåkning. Jag har för mycket på jobbet för att
kunna åka med i år :-(.

När jag surfade runt bland bloggarna hittade jag
denna underbara skapelse.
En nytillverkad rottingstol från Artelleriet.

Jag är ju en sucker för rottingmöbler, särskilt ute i sommarhuset.
 Här i förgrunden har vi en 70-talare som jag ropade in på 
internetauktion för några år sedan.
 Rottingstol från Rusta som jag använder som utemöbel under sommaren. 
På vintern får den övervintra i Lilla H:s studio.
Studion som för övrigt fått en liten sittgrupp som jag inte bloggat om.
Måste visa upp det snart i bloggen.

Och så min favorit, här sitter jag och bloggar 
när jag lever Ö-liv. Längtan efter Ö-liv börjar växa sig starkare. 
Vi har ju varit ute två gånger i vinter men det blir inte
detsamma när man inte har vinterbonat.

 Ib Larsen
 Storsele från IKEA


Sagostol från Tine K

Jag skall köpa några fårskinn till mina 
rottingstolar i stugan till våren. 

Inga kommentarer: