söndag 16 november 2014

Månadens projekt

Månadens projekt är att måla ett trägolv vitt.

Efter mycket övertalande har Lilla H och jag lyckats övertala maken om att
Bio rummet skall undergå en transformation från ett
ganska tråkigt rum till ett ljust mysigt flickrum.

Lilla H har ockuperat rummet hela hösten men nu
blir det hennes på riktigt.

Jag bad Lilla H att göra en mood board
för rummet, men det blev till slut jag som 
gjorde det. Sådant är ju superkul.

Stolen, soffan, spegel, fårskinnet och bordet är från IKEA.
Bilden i mitten kommer från Pinterest det får illustrera det vita trägolvet in making....
Mattan är från Rusta. Klädställningen är tagen från Pinterest, Lilla H har en liknande och
den kommer att bli fantastisk i det nya rummet.

I lördags morse kånkade jag ut all möbler från bio rummet.
Jag tvättade med målartvätt. Mr A sandpapprade golvet och jag dammsög.
Därefter kvistlackning (uuuurstrist).
Sedan grundmålning.
I morse först rundan med vit täckfärg, ikväll andra lagret. Imorgon kväll klart
för inflyttning.

På den tråkigt svarta väggen där bioduken sitter kommar jag att
täcka över med ett snyggt vitt drapperi.
Eventuellt kommer det att bli belysning bakom drapperiet.

Det är vitt snedtak i biorummet så väggarna kommer att
målas i en snygg grå färg som
Lilla H har valt ut.

Här en bild efter kvistlackningen

Trevlig fortsatt söndag.

Inga kommentarer: