söndag 28 april 2013

Vår i Sommarhuset

Jag bara njuter som min mamma skulle ha sagt. 
Idag har det blivit brygg-körning. Brygg-körning innebär att vi flyttar vår flytbrygga från vinterstationeringen vid solbryggan runt halva Ö:n och gör fast den vid min lilla Stenkista. 
Detta tog hela förmiddagen, sedan var det dags för lite kaffepaus på bryggdäck i solen supermysigt. 
Sedan har det blivit lövkrattning snart har vi krattat hela gräsmattan, bra träning för sneda bukmuskeln.
Snart blir det grillning med Mr A och O. 
Så här såg det ut i morse då vi vaknade.
 Bryggan på plats.
 Små sötnosar under äppleträdet.
Gammelhuset

1 kommentar:

Sanna - My Blueberry House sa...

Hejsan hejsan!

Ja det är en del att fixa med kan jag tänka mig. Ni somnar gott ikväll eller hur? Härligt att få starta igång den efterlängtade säsongen!


Vi har varit flitiga som små bin här må du tro. Har varit ute hela helgen och räfsat löv och städat upp medan mannen tvättat verandor och spolat av marksten och uteplats. Pust och stön! Snart är det bara det roliga kvar - sätta ut krukor med söta penséer lite här och var. SEN är jag heeelt färdig ;))


Ha en skön söndagskväll!
Kram Sanna